Facebook Twitter LinkedIn YouTube
Регистрация

Предприемачите: купуват се природа, среда и услуга

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 21.02.2011, Автор: Строителство Градът
[4 прочитания]
<em><strong>Иван Горанов, управляващ партньор в Home for You:</strong></em><br />
<br />
Трябва да развиваме средата, но да пазим природата  &nbsp;<br />
1. Над 80%. Тяхното значение е голямо и защото са са добри и платежоспособни клиенти. <br />
&nbsp;<br />
2. Обединяващ фактор за всички е, че те се чувстват като у дома си. Като цени също България е доста атрактивна за тях. Важно е че на тези добри цени предлагаме качествени туристически услуги.<br />
Членството ни в ЕС е допълнителна мотивация: България става врата за Европа за руснаците и приемането ни в Шенген ще въздейства благоприятно на пазара.<br />
Това, че България е политически и икономически стабилна, също е в наша полза, тъй като това осигурява защита на инвестициите. Важно е всички тези фактори да се запазят в бъдеще, защото инвестиционен климат се изгражда трудно и с години, но може да бъде лесно влошен. <br />
&nbsp;<br />
3. Основен ориентир е близостта до летището и инфраструктурата до конкретния обект, които предопределят продължителността на пътуването. <br />
Един от основните мотиви за избор е броят на услугите, които предлага съответният комплекс. Колкото повече са, толкова по-предпочитан е. Също така е важно е да е близо до морето да е сред природата, както и да може да се използва целогодишно. Търсят се комплекси, които са добре охранявани, озеленени, които предлагат допълнителни възможности за почивката като спацентър, които имат минерални извори.<br />
Разбира се, има клиенти, които търсят имоти в диапазона от 20 до 40&nbsp;хил. евро. Те се насочват към Слънчев бряг и Влас. Тези, които търсят високо качество, се насочват на юг от Созопол или района на Варна &ndash; Св. Св. Константин и Елена и Каварна. Руският пазар е голям и дава възможност за всяка компания да намери реализация.<br />
За ниския ценови клас водещото е цената и тези купувачи търсят според бюджета. <br />
<strong>&nbsp;</strong><br />
4. Решаваме тези въпроси самостоятелно, разчитайки на собствените си сили. Без това не можем да продаваме, тъй като заобикалящата среда е важна за все повече от купувачите, до които бихме искали да достигнем. Те купуват не квадратни метри, а част от средата. Готови са да платят по-висока цена, за да получат по-високо качество на живот.<br />
Основният проблем обаче е не това, а достъпът, тъй като за него трябва да имаме подкрепата на държавата и общините. Това не трябва да е така. Когато става дума за голям инвеститор, той трябва да получи помощ от държавата и общината. За да получава данъци, общината трябва не само да иска, а и да дава. Необходима е по-голяма самостоятелност на местната власт, за да може да се дава по-голям приоритет на тези проекти. <br />
&nbsp;<br />
5. Последните няколко години се радвахме на много голям интерес поради факта, че обектът има завършена първа фаза и тази година предстои пускането в експлоатация и на втората. Макар че за руския пазар е важно обектите да са завършени, нарушихме правилото и направихме доста продажби още във фазата на строителството. Успяхме поради това, че имаме добро име и няколко офиса в Русия. <br />
През лятото на 2010 г. имахме около 20% увеличение на цените, което за нас въпреки кризата е добър показател, че за качествените проекти има пазар и по време на криза.<br />
Местоположение, добра локация, добра инфраструктура, голям спектър от услуги на добра цена е формулата за успеха. <br />
Но е важно и бизнесът да върви ръка за ръка с държавата. От една страна, трябва да имаме държавна политика относно сектора недвижими имоти, защото товае може би единственият печеливш отрасъл, който работи с чужди инвестиции. Той трябва да се толерира, да бъде приоритет на държавната политика и да бъде доразвит.<br />
Искат се още повече усилия и на местно равнище. Общините, които са туристически центрове, трябва да имат по-особен статут като субсидии от държавния бюджет. Не може всеки инвеститор да се оправя сам на парче. Те най-малкото трябва да получат ясна рамка за публично-частно партньорство с инвеститорите. Кметовете трябва да имат правната сигурност и механизми за действие. Заради липсата на такъв регламент сега пропускаме възможности да подобрим инфраструктурата в тези региони и работим неефективно. <br />
България е ценна и за руските, и за всички туристи заради нашата природва. Навсякъде може да се направят бетонни градове, има ги и в Испания, и в Кипър, големи хотели в Турция, но никъде няма място, което така да съчетава планина с море така, както това е на някои места по нашето Черноморие. Трябва да запазим природата, защото тя е богаттсво и притегателен център, който ще води туристи в България. Затова е необходим контрол на новите проекти. Курортите, които са екологични, зелени, енергоспестяващи, ще успяват. <br />
<br />

Иван Горанов, управляващ партньор в Home for You:

Трябва да развиваме средата, но да пазим природата  
1. Над 80%. Тяхното значение е голямо и защото са са добри и платежоспособни клиенти.
 
2. Обединяващ фактор за всички е, че те се чувстват като у дома си. Като цени също България е доста атрактивна за тях. Важно е че на тези добри цени предлагаме качествени туристически услуги.
Членството ни в ЕС е допълнителна мотивация: България става врата за Европа за руснаците и приемането ни в Шенген ще въздейства благоприятно на пазара.
Това, че България е политически и икономически стабилна, също е в наша полза, тъй като това осигурява защита на инвестициите. Важно е всички тези фактори да се запазят в бъдеще, защото инвестиционен климат се изгражда трудно и с години, но може да бъде лесно влошен.
 
3. Основен ориентир е близостта до летището и инфраструктурата до конкретния обект, които предопределят продължителността на пътуването.
Един от основните мотиви за избор е броят на услугите, които предлага съответният комплекс. Колкото повече са, толкова по-предпочитан е. Също така е важно е да е близо до морето да е сред природата, както и да може да се използва целогодишно. Търсят се комплекси, които са добре охранявани, озеленени, които предлагат допълнителни възможности за почивката като спацентър, които имат минерални извори.
Разбира се, има клиенти, които търсят имоти в диапазона от 20 до 40 хил. евро. Те се насочват към Слънчев бряг и Влас. Тези, които търсят високо качество, се насочват на юг от Созопол или района на Варна – Св. Св. Константин и Елена и Каварна. Руският пазар е голям и дава възможност за всяка компания да намери реализация.
За ниския ценови клас водещото е цената и тези купувачи търсят според бюджета.
 
4. Решаваме тези въпроси самостоятелно, разчитайки на собствените си сили. Без това не можем да продаваме, тъй като заобикалящата среда е важна за все повече от купувачите, до които бихме искали да достигнем. Те купуват не квадратни метри, а част от средата. Готови са да платят по-висока цена, за да получат по-високо качество на живот.
Основният проблем обаче е не това, а достъпът, тъй като за него трябва да имаме подкрепата на държавата и общините. Това не трябва да е така. Когато става дума за голям инвеститор, той трябва да получи помощ от държавата и общината. За да получава данъци, общината трябва не само да иска, а и да дава. Необходима е по-голяма самостоятелност на местната власт, за да може да се дава по-голям приоритет на тези проекти.
 
5. Последните няколко години се радвахме на много голям интерес поради факта, че обектът има завършена първа фаза и тази година предстои пускането в експлоатация и на втората. Макар че за руския пазар е важно обектите да са завършени, нарушихме правилото и направихме доста продажби още във фазата на строителството. Успяхме поради това, че имаме добро име и няколко офиса в Русия.
През лятото на 2010 г. имахме около 20% увеличение на цените, което за нас въпреки кризата е добър показател, че за качествените проекти има пазар и по време на криза.
Местоположение, добра локация, добра инфраструктура, голям спектър от услуги на добра цена е формулата за успеха.
Но е важно и бизнесът да върви ръка за ръка с държавата. От една страна, трябва да имаме държавна политика относно сектора недвижими имоти, защото товае може би единственият печеливш отрасъл, който работи с чужди инвестиции. Той трябва да се толерира, да бъде приоритет на държавната политика и да бъде доразвит.
Искат се още повече усилия и на местно равнище. Общините, които са туристически центрове, трябва да имат по-особен статут като субсидии от държавния бюджет. Не може всеки инвеститор да се оправя сам на парче. Те най-малкото трябва да получат ясна рамка за публично-частно партньорство с инвеститорите. Кметовете трябва да имат правната сигурност и механизми за действие. Заради липсата на такъв регламент сега пропускаме възможности да подобрим инфраструктурата в тези региони и работим неефективно.
България е ценна и за руските, и за всички туристи заради нашата природва. Навсякъде може да се направят бетонни градове, има ги и в Испания, и в Кипър, големи хотели в Турция, но никъде няма място, което така да съчетава планина с море така, както това е на някои места по нашето Черноморие. Трябва да запазим природата, защото тя е богаттсво и притегателен център, който ще води туристи в България. Затова е необходим контрол на новите проекти. Курортите, които са екологични, зелени, енергоспестяващи, ще успяват.


Фотограф: ЦВЕТЕЛИНА НИКОЛАЕВА

Русия е основният пазар за българските ваканционни имоти в момента, категорични са предприемачите, до които "Строителство Градът" се допита.
На второ място, руският купувач покрива цялата палитра от предлагането - от най-евтините, отдалечени от плажната ивица, до изключителните имоти. Това, което купуват в България обаче, не са квадратни метри, а качество на живот. Затова усилията им са насочени в посоката да им осигурят предпоставките за него: среда, запазена природа и услуги с високо качество.

1. Какъв е делът на руските купувачи във вашите продажби?
2. По какъв начин подхожда руският купувач към България? Цената или качеството е водещият мотив, или пък близостта и относителната политическа, правна и финансова стабилност?
3. Какъв е подходът към конкретния продукт и главните мотиви за предпочитанието към един или друг регион или един или друг проект?
4. С какви мерки предприемачите преодоляват успешно някои от предизвикателствата в средата на българските курорти като недостатъчно и недостатъчно качествени обществени пространства, услуги или базова инфраструктура?
5. Какви са приблизителните изменения в цените и обемите на продажбите във вашите проекти в последните пет години?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 12 - 30/03/2015 г.

Елитна недвижимост

Индекс Имоти
Ежедневен бюлетин с най-актуалното от Градът.bg