Facebook YouTube
Регистрация

Боряна Пенева, Colliers: Заетостта в утвърдени търговски центрове в София е 100%

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 29.12.2017, Автор: Христо Николов
[413 прочитания]

Фотограф: Градът.бг

Прочетете в брой 5 на списание ГРАДЪТ

Г-жа Пенева, каква се очертава 2017 г. за действащите търговски центрове в София (с над 10 000 кв.м GLA) по отношение на средни наемни нива, запълняемост, новонаети площи?

Към средата на 2017 г. наблюдаваме устойчиви нива на усвояване на площи в действащите търговски центрове в София. Активността в това отношение бележи леко повишение – наети и отворени са 16 321 кв.м спрямо приблизително 15 000 кв.м към края на 2016 г. Делът на наетите площи в утвърдените търговски центрове в столицата с най-активно търсене е средно 5% от общата отдаваема площ, като в някои от тях заетостта е 100%. Наемните нива на първокласни локации в търговските центрове в София регистрират леко покачване на стойностите.

Какво е състоянието на търговските обекти в Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора?

Като цяло регистрираме ръст на средните нива на заетост в модерните търговски центрове в градовете с над 120 000 души. Заетостта на утвърдените проекти в Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора се запазва средно на нива от над 92%.

Какви нови търговци - чуждестранни и български - влязоха в моловете и по главните улици през 2017 г.? Има ли прилики в техния профил и в плановете им за развитие?
През 2017 г. значими нови откривания имаше в сектора на заведенията. Свой първи обект в България отвори веригата ресторанти Wagamama – на ул. "Узунджовска" в София, както и испанската верига заведения Hamburguesa Nostra – на ул. "Георги С. Раковски" в София. В столицата стъпи и финландската верига за бързо хранене Hesburger. Първите си обекти в България откри и Salad Box. В сегмента на облеклото и аксесоарите за пръв път в България монобрандови магазини откриха Navigare и Penti. В спортния сегмент първи собствен магазин откри и марката Skechers. 
 
На какъв етап е изграждането на търговския център Shopping Arena Ruse, чиито площи се отдават ексклузивно от Colliers, и кога се планира да бъде завършен? Очаквате ли в близките месеци да бъде завършен и пуснат в експлоатация търговският център Plaza West в София?
Проектът Shopping Arena Ruse е в процес на активна реализация, като се планира да бъде пуснат в експлоатация до края на 2018 г. В София не се очакват нови откривания през 2018 г.
 
Какво развитие наблюдавате при ритейл парковете в страната? Влизат ли нови наематели и какви, намалява ли процентът на свободни площи?
Развитието и модернизирането на търговските паркове в страната продължава със стабилни темпове на усвояване на площи и разширяване на микса от оператори. Нивата на свободни площи в този тип обекти в страната варират в диапазона 3-15%. Обект в търговския парк Jumbo Plaza отвори датската верига за мебели JYSK, а в "Търговски парк Велико Търново" – "Мебели Явор" и детски магазин "Комсед". 
 
Какви пазарни тенденции отчитате при развитието на главните търговски улици в София (бул. "Витоша", "Граф Игнатиев") и в други градове, които наблюдавате?
Главните търговски улици запазват ролята си на търговска дестинация - както в София, така и в останалите градове. Активността на търговците при усвояването на площи се запазва стабилна, като в някои градове търсенето вече значително изпреварва предлагането, което обуславя и отчитането на ръст в наемните нива.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 6 | ноември - декември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg