Facebook YouTube
Регистрация

Реновираният търговски комплекс Plovdiv Plaza ще отвори врати през 2018 г.

В брой 5 на сп. ГРАДЪТ СГРАДИ

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 28.11.2017, Автор: Александър Доу, управляващ партньор, Stephen George International - България
[777 прочитания]

Фотограф: SGI

Четете в брой 5 на сп. ГРАДЪТ СГРАДИ

Местоположение: "Пловдив Плаза" се намира в Пловдив, на ул. "Георги Странски", заключен между три главни за града булеварда: бул. "Мария Луиза"; бул. "Освобождение"; бул. "Санкт Петербург"
Инвеститор: Arceland
Проект: Stephen George International
Изпълнител: "Сиенит холдинг", "Атаро клима"
Площ на имота: 31 499 кв.м
РЗП: 127 000 кв.м
Отдаваема площ: 45 000 кв.м
Търговска площ: 35 000 кв.м на 3 търговски етажа
Офисна площ: 10 000 кв.м
Паркоместа: 1200 покрити разположени на 3 паркоетажа, 50 външни, 50 в подземен паркинг
Реновираният търговски комплекс Plovdiv Plaza ще отвори врати през 2018 г. Проектът представлява реконструкция и реновация на съществуващ многофункционален комплекс с търговска и офис функция, състоящ се от две тела с различни етажни височини.
[[img:3086633]]
Първата фаза от обновяването
включва западната част на обекта - нисък обем с ортогонална форма и централно атриумно пространство с коридори и отдаваеми части около него. Проектът предвижда сградата да се превърне в офис център с 12 000 кв.м разгъната застроена площ, отделен вход с лоби и връзка с търговския център. Офисите ще бъдат от тип "отворено пространство", всеки етаж ще разполага с 3 сървърни помещения и 3 самостоятелни санитарни възела, което ще позволява вариативно функционално разпределение.
В атриумното пространство има вътрешното стълбище, което се премахва и се заменя с 3 асансьора, свързващи всички нива. С това се допуска повече светлина в сградата и офисите, а усещането се подчертава и от изчистения и светъл интериорен дизайн.
Автор: SGI

Втората фаза на проекта
включва реновирането на търговския център – високият обем. Сградата ще предлага 3 търговски нива с площ 35 000 кв.м и 3 надземни паркоетажа с 1200 места.
Във фазата на идейния проект като проектанти бяхме изправени пред редица предизвикателства, а работата ни трябваше да реши множество проблеми, коментират архитектите от Stephen George International.
Основната концепция, дефинирана от заданието, е запазване на простите и изчистени форми и придаването на модерна и подходяща за търговски център визия. Основният принцип е т. нар. box in a box. Придържайки се към него, всички декоративни и излишни елементи по външната обвивка на сградата бяха премахнати. Освен че трябваше да е естетически издържано, изпълнението на фасадата следваше и да удовлетворява пожарните изисквания за 50% отваряемост при паркинг нивата. След множество варианти се спряхме на изпълнение от лазерно изрязани алуминиеви панели с нестандартна перфорация, която се възприема различно в зависимост от гледната точка и мащаба. Обликът на мола ще бъде допълнително подсилен и доизграден в късните часове на деня, в които той засияе с ефектно фасадно осветление от най-ново поколение.
Самото стъпване на обемите е от основно значение за възприемането им като композиция. Базата на сградата е решена с фиброциментови панели, контрастирайки с алуминиевата фасада.
Цветната палитра от логото на Plovdiv Plaza е имплементирана в основата на сградата под формата на цветни прорези, които придават колорит на изчистените форми.
Избрани са тъмносиви панели от фиброцимент и за изпълнението на фасадата на офис сградата с цел да бъдат сепарирани двата функционални обема – мол и офис сграда.
Автор: SGI

Автор: SGI

По отношение на интериора трябва да бъдат решени няколко проблемни зони:
- Главният вход бе тесен и неприветлив, пораждайки некомфортно чувство за слизане под земята. Проектното решение предвижда разширяването му с по една ос от двете страни и създаване на визуална връзка с второто търговско ниво.
- Коридорите първоначално са тъмни, ниски и монотонни. Светлата височина е повишена с повдигане на окачения таван, който ще бъде с нов дизайн. Броят на осветителните тела е удвоен и се допълва от декоративни лампи, които да играят ролята на акцент, като дизайнът им кореспондира с този на мебелите. Те са неравномерно разпределени в пространството, като се сгъстяват над зоните за сядане и ги подчертават, като дефинират различните участъци на коридора. Всички мебели от обзавеждането на общите части са съобразени с последните нужди на ежедневието. Проектирани са така, че да бъдат снабдени с USB изводи за зареждане и връзка с интерактивната система на мола, в която ще се поддържа актуална информация за наемателите, текущите събития и промоции и др.
Използвани са светли и рефлективни материали за постигане на един модерен, изчистен и светъл вид на общите части. Тази логика е продължена и в дизайна на атриумите, зоната за хранене и офисните пространства.
Премахнати са големите и тромави травелатори и са заменени с ескалатори, което отваря още свободни пространства и позволява влизането на повече светлина в атриумите. Функционалното зониране и вътрешната циркулация на двете сгради не се променят значително. Запазва се вътрешната комуникация между двете сгради, като в същото време се осигурява самостоятелното им функциониране. Предвижда се офис сградата да функционира денонощно, като в часовете извън работното време на мола ще има връзка единствено с парконивата на последните три нива. 
Автор: SGI

Автор: SGI

Търговската стратегия
е от основно значение за правилното функциониране на един мол.Plovdiv Plaza е място, където посетителите ще могат да намерят не само стоки и услуги, но и да прекарат свободното си време. Търговският център ще предлага голямо разнообразие от национални и международни модни марки, зони за забавление и различни опции за хранене, подходящи за всеки вкус. Тенденциите в сектора са към наемане на по-големи търговски площи от наемателите. Като най-големия търговски център в града Plovdiv Plaza ще може да предложи именно това. Основните брандове могат да разположат магазините си на площи от 500 до над 2500 кв.м. Разпределението на търговските площи е преорганизирано, така че всички ключови наематели са разположени на стратегически места, с което се цели плавната циркулация на посетителите във всички зони на търговските алеи и атриумите. Оптимизират се общите части с отдаването на павилионни единици в свободните пространства. Вертикалната комуникация е преправена, така че да няма мъртви зони.
Зоната за хранене е преместена на по-удачно място, към нея е добавена нова голяма тераса от източната страна на сградата. Старата зона за хранене ще бъде заета от висок клас ресторанти и биопазар.
Всеки нов търговски център трябва да бъде проектиран спрямо тенденциите на живот и развитието на високите технологии. В проекта е заложено поставянето на множество LED екрани, на които да могат да бъдат гледани рекламни и тематични продукции. Цялата асансьорна шахта в източния атриум се трансформира в дигитална 3D колона и се превръща в основна атракция за всички посетители на мола.
Външните пространства ще бъдат облагородени с нова настилка, ново озеленяване и замяна на осветителните тела. Така новият търговски център ще бъде обвързан със съществуващата градска среда и ще предоставя цялостно чувство на комфорт за посетителите си.
 

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg