Facebook YouTube
Регистрация

От BalREc 2017: Защо "Гаранти-Коза" избра България за инвестициите си

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 10.11.2017, Автор: Градът.бг
[818 прочитания]
BalREc 2017: Ерден Билгинер, член на съвета на директорите на "Гаранти-Коза България", показва макет на Grand Kanyon на Емелин Сикора-Винтреберт,  мениджър развитие в AccorHotels.

BalREc 2017: Ерден Билгинер, член на съвета на директорите на "Гаранти-Коза България", показва макет на Grand Kanyon на Емелин Сикора-Винтреберт, мениджър развитие в AccorHotels.
Фотограф: Градът.бг

"Много наши приятели и партньори ни питат: Защо избрахте да инвестирате в България, в София? Какво има в тази държава от бившия съветски блок? Не ви ли притеснява, че доходите и платежоспособността са ниски? Причината да сме тук е, че България е една от най-бързо развиващите се страни на Балканите и дори в Европа. Страната просперира, брутният вътрешен продукт се увеличава с 3-4% на година, хората забогатяват".

Това заяви Ерден Билгинер, член на Съвета на директорите на "Гаранти-Коза България", на конференцията BalREc 2017. По време на панел 1: Инвестиционна среда, той сподели виждането на чуждестранния инвеститор за българския пазар и възможностите за инвестиции в страната.

"Преди години започнахме да проучваме къде да инвестираме и установихме, че в Западна Европа пазарът е наситен, разходите за покупка на терени са много високи и като цяло няма потенциал за нови смесени многофункционални комплекси. След това се насочихме към Източна Европа, където видяхме силна конкуренция и отново сравнително високи разходи за земя. Тогава дойдохме в България и видяхме предимствата й: достъпни строителни терени, качествена работна ръка, бързо развиващ се IT сектор, балансирани нива на задлъжнялост, високо съотношение на депозити към БВП, подкрепа от страна на държавата за големите проекти, ниски данъци, страна, която е част от ЕС, законодателство, което отговаря на европейските стандарти, така че инвеститорът да се чувства сигурен", обясни представителят на "Гаранти-Коза България".

Билгинер заяви, че в София има ниша за многофункционални проекти и "Гаранти Коза" ще се опита да я запълни. През 2017 г. компанията започна изграждането на проекта Grand Kanyon в столичния жк "Младост" и е в процес на планиране на втори смесен проект - Sofia Square на бул. "Ген. Тотлебен". Дружеството работи в тясно сътрудничество със Столична община и с местните администрации за изграждане на инфраструктурата около проектите. Така новите комплекси ще доведат не само до изграждане на съвременни места за обитаване, пазаруване и прекарване на свободното време, но и до модернизиране на градската среда и повишаване на имиджа на София.

Ерден Билгинер добави, че инвестиционната среда в България се подобрява, което дава спокойствие на бизнеса. Като положителна тенденция той отбеляза завръщането в страната на най-образованите българи. Отделно тук идват да живеят и работят много специалисти от други европейски държави. Чужденците не се притеснявали от по-ниските заплати в страната, тъй като стандартът на живот тук бил по-нисък.

"Когато дойдохме в България, всеки ни предупреждаваше за корупцията. Като представител на най-голямата компания-инвеститор в недвижими имоти в София към момента, смело мога да заявя, че не сме се сблъсквали с нито един аспект, свързан с корупция", завърши изказването си Билгинер. Но отбеляза, че бюрокрацията у нас все още е голямо препятствие, което забавя инвестициите.

Явуз Селек, член на Съвета на директорите на "Гаранти-Коза България", участва в жилищния панел на конференцията.

Фотограф: Градът.бг

По време на жилищния панел на BalREc Явуз Селек, член на Съвета на директорите на "Гаранти-Коза България", говори за променящите се изисквания на клиентите в световен мащаб. Според него при при покупка на жилище досега купувачите най-често се интересували от броя на спалните и баните, от големината на дневната и кухнята.

"Това се променя. Купувачите търсят нов начин на живот, а жилищният имот става нещо повече от обикновен апартамент. Жилището създава нов лайфстайл. Как? Чрез лукс, повече ефективност и повече възможности за социализиране. Точно това предоставят апартаментите в многофункционални комплекси - те са по-малки като площ, но собствениците им получават повече. Те се възползват от предимствата, които дава търговският център в комплекса /магазини, заведения/. На тяхно разположение са разнообразни и полезни професионални услуги, свързани с дома", обясни Селек.

Времето е най-ценният актив за хората, а новите концепции дават възможност то да се пести. Хората не губят часове, за да стигнат до фитнеса или ресторанта. Многофункционалните проекти генерират по-малко трафик в сравнение със зони, в които имат един тип строителство /например само жилища/, обобщи Селек.

На конференцията стана ясно, че немалко купувачи на жилища в комплекса Grand Kanyon в София са чуждестранни инвеститори, привлечени чрез развитата офис мрежа "Продажби" на компанията - от Турция, Близкия Изток, по-далечни азиатски страни и Русия. "Те познават предимствата на комплексите със смесено предназначение. Те виждат липсата на такъв продукт на пазара и разбират, че стойността на този актив ще нараства", добави Явуз Селек.

Участие на BalREc взе и д-р Кьоксал Акоглу, също член на директорския борд на "Гаранти-Коза България". Той хвърли повече светлина върху концепцията на търговските центрове, които ще бъдат изградени от компанията в София. И в двата случая моловете ще разчитат на синергията със съседните площи с други функции. При Grand Kanyon това ще са: хотел, сервизирани апартаменти, жилища, зелени площи. В Sofia Square ще има и 50 000 кв. м офиси.

Д-р Кьоксал Акоглу /в средата/, член на директорския борд на "Гаранти-Коза България", по време на BalREc, панел 3: Пазар на търговски площи.

Фотограф: Градът.бг

"Обитателите на многофункционалните комплекси са много важни за търговските центрове, те се превръщат в основното ядро клиенти на магазините, заведенията и развлекателните обекти. В Sofia Square, например, се очаква да живеят близо 6000 души", обясни д-р Акоглу.

Според него тенденция в световен мащаб е търговските центрове да променят скучните си концепции просто като места за пазаруване, с повтарящи се навсякъде брандове. Клиентите искат повече зелени площи, повече отворени пространства с кафенета, ресторанти, повече shoppertainment /бел. ред. - комбинация от shopping и entertainment/.

Преди години зоните за хранене в моловете са заемали от 3 до 5% от търговската площ на обекта, сега този процент е средно 8-9%, а в двата търговски обекта на "Гаранти-Коза" ще бъдат по над 17%, сподели Кьоксал Акоглу.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 5 | октомври - ноември 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg