Facebook YouTube
Регистрация

Инж. Тодор Тодоров, пътен експерт: Трябва да бъде стимулирано пешеходното движение в града

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 17.05.2017, Автор: Градът.бг
[593 прочитания]
Инж. Тодор Тодоров.<br />

Инж. Тодор Тодоров.

Фотограф: Мария Съботинова

Решението на проблема с трафика в София е в т.нар. планове за управление на мобилността. Идеята е да се намалят пътуванията с автомобили и да бъде стимулирано пешеходното движение – по административен начин, чрез подобряване на градската среда, с ограничаване на местата за паркиране и др.
Това обяви транспортният специалист инж. Тодор Тодоров, старши експерт в "Мотт Макдоналд България", който изнесе презентация "Градът, сградите и трафикът" на Годишната конференция "Инвестиции и строителство на жилищни сгради".

По думите му създаването на много места за паркиране в града не е удачно, тъй като то акумулира все повече и повече автомобилен трафик. Според проучване, в което "Мотт Макдоналд" са участвали, автомобилният трафик може да бъде сведен до 10%, ако бъде осигурен градски транспорт на 250-500 м от домовете на жителите, а ходенето пеша бъде сведено до 4-8 минути.

Специалистът цитира изследване на "Евробарометър", според което 75% от софиянци одобряват услугите на градския транспорт, но далеч по-малък процент са доволни от чистотата на въздуха, нивото на шума и състоянието на сградите и улиците. Очевидният извод е, че тези отрицателни настроения се дължат на високите нива на автомобилния трафик, чийто дял е около 50%, коментира Тодор Тодоров.

Необходимо е да се търси и нов вид финансиране за градския транспорт, препоръча Тодоров. И даде пример със Страсбург, където трамвайната мрежа е финансирана с 54% дял на частното финансиране – от данъците на работодателите.

Експертът посочи, че е нужна методика за определяне на генерирания трафик от големите сгради. В Закона за устройството и застрояването на Столична община (ЗУЗСО) има предложение да се въведе изискване за транспортно проучване при строителство на големите сгради. "Там обаче се обръща внимание само на анализ на автомобилния трафик, а основната цел трябва да бъде прилагането на мерки за намаляване на генерирания трафик", каза той.

Тодор Тодоров постави и друг проблем - не се събират и обработват статистически данни, за да се даде възможност за изготвяне на методика за определяне на генериран трафик. Предизвикателство са и скептично настроените граждани, които не вярват на проучвания, защото се сблъскват ежедневно със задръстванията. Достъпността на градската среда за възрастните хора и децата все още остава проблем дори и в София.

Още за конференцията:
Арх. Здравко Здравков: Как да се развива София - като компактен или дисперсен град

Строителните предприемачи и община София готови да работят заедно

Урбанистът Нурхан Реджеб: Как големите проекти по света се случват в условията на диалог

Добави коментар Коментари (1)

  • Преглед на профил #1 Софианец2 неутрално, 25.05.2017 20:36
    "Според проучване в което Мотт Макдоналд са участвали...". Като се има предвид "проучването" (чрез 1500 телефонни анкети) на тези и на тази база разработиха Генералния транспортен план на София (за 3,5 милиона лева), не му вярвам на проучванията на този.
    Неуместен коментар?

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 3 | юни - юли 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg