Facebook YouTube
Регистрация

Инж. Торстен Хелби, съучредител и партньор, KNIPPERS HELBIG: Фасадата трябва да съдейства все повече за оптималното функциониране на сградата

Брой 2 на сп. ГРАДЪТ

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 11.05.2017, Автор: Николай Тодоров
[329 прочитания]

Фотограф: KNIPPERS HELBIG

Брой 2 на сп. ГРАДЪТ

Съвременните тенденции при фасадите

Искаме още да активираме строителната обвивка. Фасадата трябва да съдейства все повече за оптималното функциониране на сградата.

За избора на тази професия оказа влияние фактът, че бях силно впечатлен да видя напредъка на една идея - от скиците до чертежите и моделите, които стават все по-конкретни, след това реализацията и накрая израстването на проекта на терен. Така работата на архитекта и инженера придобива конкретна форма.

Интересувам се от интересни и амбициозни архитектурни проекти, търся изследването и иновациите чрез проектния процес. Инженерът не трябва да има характерен стил. Ние въздействаме върху някои от решенията и често нашето предложение има важна роля.

Най-вълнуващият проект за мен е настоящият. Но терминал Т3 на летището в Шенжен с архитект Макимилиано Фуксас беше най-големият и най-комплексен. Подходихме холистично към конструкцията и фасадата и получихме много ценен опит.

Моят професионален съвет към младите е: останете си тийнейджъри в професията - бъдете любопитни и поставяйте всичко под съмнение. Можете да откриете иновации, като поемате рискове и отидете отвъд условностите, ако подходът ви се основава на дълбоко разбиране на възможностите на материалите и последните технологии.
One Ocean Pavilion, Yesou, Южна Корея
Фотограф: KNIPPERS HELBIG

Как оценявате напредъка на технологиите по отношение на сградната форма?
Експериментираме с концепции и технологии като GFRP (glass fiber reincorced polymer), CFRP (carbon fiber reinforced polymer) и текстилобетон. Интересно е да се види как тези композитни материали могат да бъдат използвани за по-добри резултати от традиционните материали. Построили сме първия мост от фибробетон без стоманобетон със светъл отвор над 15 метра. Дебелината на плочата е 70 - 90 мм. В състояние сме напълно да заместим стоманата, което решава проблемите с корозията. Количеството бетон и цимент са намалени с около две трети в сравнение със стоманобетонна конструкция, въглеродният отпечатък и използваната енергия са значително по-малко. Искаме да изследваме потенциала на такива материали за редуциране на въглеродния отпечатък.

Бъдещите градове
Има глобална тенденция за уплътняване на градовете, което пък намалява въглеродния отпечатък. Строителните тенденции и напредналите фасадни технологии могат да подкрепят този тренд. Новите сградни концепции изискват холистичен подход в рамките на по-голямата градска картина.

През следващата година очаквам да видя старта на строителството на новия Музей на киноизкуството в Лос Анджелис, където подкрепяме Ренцо Пиано. Развълнувани сме от проекта за четири специални моста от дърво край Щутгарт. От пет години разработваме тази концепция, която осигурява дългосрочно редуциране на въглеродния отпечатък, това ще бъдат първите съоръжения от този вид в света.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 3 | юни - юли 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg