Facebook YouTube
Регистрация

Николай Петров, изпълнителен директор на "Хамбергер България": Искаме да се утвърдим като основен лидер не само в Европа, но и в световен мащаб

Новият брой 1 на сп. ГРАДЪТ

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 16.03.2017, Автор: Силвия Златкова
[396 прочитания]
Николай Петров, изпълнителен директор на "Хамбергер България"

Николай Петров, изпълнителен директор на "Хамбергер България"
Фотограф: Градът.бг

Брой 1 на сп. ГРАДЪТ

Г-н Петров, на финалната права сте от реализацията на важен проект от инвестиционната ви програма, който ще затвори производствения цикъл с логистика. Обобщете накратко направеното, какви са параметрите на най-новата ви инвестиция?

- На финалната права сме от реализацията на проект за изграждане на логистично хале, което ще завършим следващия месец – месец и половина и очакванията ни са да влезе в експлоатация до 1 март. Това е поредният ни успешен проект, колкото и нескромно да звучи. В края на миналата година ни беше връчен сертификат за инвеститор клас А. Логистичното хале е с площ 10 000 кв.м. То се изгражда по най-модерните изисквания за подобен тип съоръжения, с пет нови рампи. Това е типичната логистична база и е най-новият ни проект, който завършваме. Преди него в края на миналата година завършихме и в момента върви пускането в експлоатация на най-новия ни цех за производство на паркет. Имаме проект, който предстои и е свързан с изграждането на нов цех за компоненти за седалки. Всяка от тези три сгради е с площ 10 000 кв.м.

Разкажете повече за необходимостта от изграждане на логистичния център. Кое от двете производства на компанията ще обслужва или двете?
- С пуска на новия логистичен център целим да обезпечим логистиката предимно на санитарното ни производство, тъй като то е голямото производство в България, докато в холдинг "Хамбергер" като цяло е обратно. Там се работи в пет направления и най-голямото е свързано с производство на подови настилки. Специално в България по-голямото направление е санитарното производство. Затова първоначалният план беше логистичният център да обслужва него, но впоследствие се взе решение да обслужва и двете производства, като в процентно съотношение е съобразено с обемите.

А те за двете производства в цифри са?
- "Хамбергер България" е най-големият производител на седалки за тоалетни чинии в Европа за последните две-три години. Определено сме лидери на това производство в световен мащаб, като работим във високия и средния клас на тези изделия. Нашата цел е да достигнем 10 млн. изделия годишно, като към момента сме на около 7 млн. броя.
При другото ни производство - на паркет, досега работехме основно за Германия. Новата логистична база ще обслужва двете производства. Целият износ ще минава оттам.

За кои държави е експортът ви?
- Изнасяме за цял свят – за Европа, Азия, Австралия и т.н., за Западна Европа - Германия, Франция, Италия, Англия.

Направете кратка ретроспекция на реализираните през годините проекти. Какъв обем инвестиции реализирахте?
- По проекта за първото производство започна да се работи през 2002 г. и през 2003 стартира изграждането на първото хале. Стартирахме с 32 души през септември същата година. Петнайсет години след старта на инвестициите в България изграждаме осемнадесетото хале. Цялостната инвестиция за този период възлиза на около 80 млн. лв.

Каква част от площадката е усвоена към момента?
66 дка е общата застроена площ от общо 140 дка, които са цялата площ на терена, с който разполагаме. Имаме планове за следващите пет години.

Какъв персонал е ангажиран като цяло в "Хамбергер България". А в логистиката?
- Първоначално около 30 души ще работят в логистичната база, но тя ще има развитие. 150 души са ангажирани с производството на паркет, а общият брой на заетите в "Хамбергер България" е 1000 работници.

С какво са свързани плановете на "Хамбергер България" в дългосрочен план?
- В дългосрочен план искаме да се утвърдим като основен лидер в производството на седалки за тоалетни чинии и да станем такъв не само в Европа, но и всветовен мащаб. Имаме амбициите също да разширим значително производството на паркет. Направихме първите стъпки, видяхме, че можем, и имаме желание да развиваме и това производство.

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

БРОЙ 1 | февруари - март 2017 | в две тела
Ежеседмичен бюлетин с най-важното от Градът.bg