Facebook YouTube
Регистрация

Трионовидно начленена фасада отличава нова сграда в Пловдив

Високи витрини и силно издаден напред кулообразен елемент са част от архитектурните акценти на обекта

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 27.10.2007, Автор: Светла ДОБРЕВА
[91 прочитания]
Обект Сграда с жилищно и обществено обслужване  с подземен паркинг и трафопост,  ул. "Янко Сакъзов", Пловдив
Инвеститор "Випер" ЕООД - Пловдив
Проектант "А&У Вергщадт" с водещи архитекти  Антоан Богданов и Марий Гаджев
Изпълнител "Сиенит" ООД - Пловдив
Консултант "Вини" ЕООД - Пловдив
Площ УПИ 1417.00 кв.м
ЗП 1156.58 кв.м
РЗП 9125 кв.м


В непосредствена близост с река Марица, срещу сградата на Университета по хранителни технологии в Пловдив, започна строежът на луксозна жилищно-офисна сграда. Амбицията на инвеститора - "Випер" ЕООД, и на изпълнителя - "Сиенит" ООД, е строително-монтажните работи да бъдат завършени в рамките на 9 месеца. Проектът е изработен от младите пловдивски архитекти Антоан Богданов и Марий Гаджев на базата на задълбочени предпроектни проучвания и три алтернативни идейни варианта, каквато е световната архитектурна практика. Като съпроектанти в разработката участват арх. Александър Костов, кан. арх. Кремена Рожевска, техн. Красен Костов. Конструктори са инж. Щерю Щерев и инж. Иван Чанков - консултант.
Сградата е свободностояща, разположена е на мястото на открит паркинг, заключен между улиците "Янко Сакъзов", "Жан Жорес" и "Антон Страшимиров". Конфигурацията на имота е с формата на триъгълник и съгласно издадената скица с виза за проучване и проектиране са фиксирани 4 коти корниз: по ул. "Янко Сакъзов", преобладаващо 18.00 м и малък участък с първа кота корниз 15.00 м, преминаваща след прибиране от 3.00 м в 18.00 м, по ул. "Антон Страшимиров" - 12.00 м и 14.00 м, и втора кота корниз частично 18 м, а по ул. "Жан Жорес" -15.00 м и 12.00 м, и втора кота корниз 18.00 м.
Към ул. "Жан Жорес" е оформен вътрешен двор с рампа, осигуряваща транспортното обслужване на подземния паркинг. Отстоянието между обемите към оформящия се вътрешен двор е 12.30 м. В обособеното вътрешно пространство е запазен съществуващият трафопост и са организирани шест надземни паркоместа и две зони за паркиране на общо осем мотоциклета.
Сградата се състои от три блока - А, В и D, отделени на деформационни фуги един от друг и с различно функционално предназначение. Блок В заема западната част на имота и е с преобладаваща 6-етажна застройка. В северната му половина на партера са развити магазини за промишлени стоки, а на следващите пет нива - офис помещения със свободна планировка. На последното мансардно ниво е оформено просторно жилище, тип пентхауз, достъпно от втората жилищна част на блока.
Южната част на блок В е предимно с жилищно предназначение, като в партера са организирани два магазина, а по останалите нива са проектирани апартаменти с квадратури от 70 до 150 кв.м. Жилищата са развити по класическа схема с просторни дневни, една или две спални, кабинет, две бани, както и малък килер.
Двете части на блок В имат самостоятелни стълбищни клетки с осигурено странично естествено осветление, като за офисната част стълбището е отделено от обслужващите етажни коридори с алуминиеви витрини със самозатварящи се димоуплътнени врати. Към тях са предвидени и пътнически асансьори, съобразени и изискванията на Наредба 6 за достъпна среда. Блокът е решен с безгредова стоманобетонова конструкция, което дава възможност за обединяване на офис площите в зависимост от желанията на техните ползватели.
Блок А заема североизточния ъгъл на имота и е изцяло с офисно предназначение. На етаж са предвидени по три офис единици, всяка с площ около 116 кв.м. Вертикалната връзка между етажите се осъществява със стоманобетонова стълбищна клетка с директно странично осветление.
Блок D е ситуиран в южния ъгъл на застройката и в него са обособени два магазина на партерно ниво, по два апартамента на следващите три етажа и просторно жилище тип пентхауз на мансардата.
Цялото подземно ниво на кота -3.20 е усвоено за изграждане на подземен паркинг за 33 коли. Светлата височина на партерната част и в трите блока е 3.20 м.
Сградата е проектирана с монолитна конструкция - колони, плочогреди и шайби. Покривът е решен като единичен, топъл, със стоманобетонна плоча и необходимите хидроизолационни покрития. По наклонените мансардни покриви и кулообразния завършек в северната част са предвидени обшивки с дълготрайната и непроменяща сребристо-графитения си матов цвят цинкова ламарина на "Райн цинк" - Германия. Покривните тераси, чиято площ е значителна поради приетия принцип на терасовидно прибиране на мансардното ниво, са предвидени за озеленяване. Към тях са проектирани и метални перголи, които ще се използват като ефектен елемент към озеленяването и експлоатацията на покривите.
Всички външни и част от вътрешните преградни стени са с газобетонни блокчета. За вътрешните разпределения на офисите са заложени стъклени паравани на острови "американски тип". Подовите настилки са теракотни плочки, гранитогрес, каменни плочи, шлайфан бетон "за паркирането", циментова замазка и ламиниран паркет в зависимост от предназначението на съответните помещения.
От предложените на инвеститора три варианта за екстериорно оформяне е предпочетено решение с трионовидна начленена фасада с високи витрини, разделени от етажните плочи с метални делители. Облицовката й е комбинация от сребристосиви матирани панели (еталбонд), керамични елементи и частично полимерна мазилка. Парапетите ще се изпълнят от метална носеща конструкция - инокс със стъклени пана. По южната и източната фасада са предвидени цели външни подвижни щори тип "Хънтър Дъглас". Целият партер е решен с гранитни плочи с прозрачна силиконова фуга и иноксови делители. Перголите и част от кулообразния покривен елемент ще бъдат оформени с тиково дърво. Коминните тела също ще бъдат изявени с иноксова облицовка.
"Стремежът ни бе да създадем по-артикулирана архитектурна визия на сградата, съобразена с технологичните и техническите възможности на българския пазар, както и с инвеститорските предпочитания. Строителният процес не е виртуален свят на несбъднати архитектурни блянове", коментира арх. Антоан Богданов.

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Реклама рекламирайте при нас

Ежедневен бюлетин с най-актуалното от Градът.bg