Facebook Twitter LinkedIn YouTube
Регистрация

Магистрала "Люлин" се свърза проектно със Северната скоростна тангента

Експертен съвет прие идейния проект на последните пет километра от западната дъга на околовръстното

  • Увеличаване на шрифта
  • Намаляване на шрифта
  • Принтиране
  • Препоръчване на приятел
от 21.06.2010, Автор: Строителство Градът
[6 прочитания]
Преди около месец беше завършен последният проект от западната дъга на Софийския околовръстен път. Автор е фирма "Земери". Тя трябваше да предаде проекта за 40 дни.
Трасето започва от км 0+780 на околовръстния път, на 780 м северно от бул. "Европа", и завършва при км 6+ 308.61, където е възелът тип "пълна детелина" със Северната скоростна тангента.

Началото на новопроектираното трасе е краят на техническия проект в две части на фирма "Канел" - от км 59+400 до км 61+629.18 (= 0.000) и от км 0+000 до км 0+780 (пътен възел). Ако ориентир е пресичането с река Какач, новото трасе тръгва на 70 км след преминаването над реката.В първия километър от  развитието си новият път пресича две съществуващи жп линии, като под отвора на едно от съоръженията е разположен бул. "Стефансон".

След пресичането на река Какач има пътен възел тип "полудетелина", при което околовръстното минава чрез съществуващ пътен надлез на  горно ниво над  жп гара Волуяк. Пътният възел тип "полудетелина" е при км 1+500 и осъществява връзка със село Волуяк.

Следващият пътен възел също е тип "полудетелина" и е при "Ломско шосе" при км 3+180. След тази полудетелина трасето преминава на долно ниво на пътя към село Мрамор. Особеност на проекта в тази зона е, че за пътя към село Мрамор има отклонение вдясно, което дава транспортна връзка към съществуващата площадка за третиране на софийските отпадъци.
В края на обекта е следващата пътна връзка. Пътният възел е тип " пълна детелина" и е със Северната скоростна тангента при км 5+ 110.

По трасето има три пътни възела - един е тип "пълна детелина", два - тип " полудетелина", три пресичания на пътища и две на жп линии.

Новият път използва съществуващите ленти на стария път ІІ-18 (околовръстното на София)  и е проектиран с габарит като новите участъци на околовръстното - 2 платно по 10.5 м, разделителна ивица 3 м и две ленти по 3 м за банкети. За тази зона не са предвидени локали, тъй като територията, през която минава трасето, не е урбанизирана.
Предвидената проектна скорост е 100 км в час с три хоризонтални криви.

Проектът е част от обобщения за оперативна програма "Транспорт", в който попада цялата западна дъга от околовръстното след магистрала "Люлин" до пътя за Калотина, Северната скоростна тангента и лот 0 на магистрала "Тракия от София до Калотина.

Големи съоръжения
Надлез на км 1+350 над бъдещия бул. "Стефансон" и жп линия
Надлез на км 1+580 над жп линия
Надлез над Софийския околовръстен път, пътен възел при "Ломско шосе"
Надлез за с. Мрамор над Софийски околовръстен път при км 3+ 996.4
Надлез при км 5+109 - пътен възел със Северна скоростна тангента
 

Добавяне на коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.


Прочетете и "Правила за писане на коментари".

Брой 12 - 30/03/2015 г.
Ежедневен бюлетин с най-актуалното от Градът.bg